سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود مقاله و تحقیق

هتلهای پاتایا

    نظر

 

پاتایا شهری در جنوب شرق بانکوک در کنار خلیج تایلند قرار گرفته است و یکی از مشهور‌ترین مناطق توریستی در تایلند به‌شمار می‌آید. بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان برای ریلکس کردن و لذت بردن از نور خورشید با تور پاتایا به این شهر ساحلی کوچک سفر می‌کنند و از زیبایی‌های آن لذت می‌برند. اکثرهتل‌های پاتایا در کنار ساحل قرار گرفته‌اند، از این جهت بسیاری از گردشگران از ورزش‌های آبی همانند ماهی‌گیری، قایق‌سواری، موج‌سواری و جت‌اسکی لذت می‌برند. همچنین برای علاقه‌مندان به غواصی امکانات مناسبی فراهم شده است و برای دوست‌داران این ورزش مهیج یک گزینه‌ی عالی به‌حساب می‌آید. همچنین مردم این منطقه علاقه‌ی زیادی به ورزش‌ موتای یا “تای بوکسینگ” دارند و در واقع می‌توان گفت ورزش در فرهنگ تایلندی آمیخته شده است.

یکی از شگفتی‌های سفر به این جزیره شب‌های زیبای آن می‌باشد که منظره‌ی بی‌نظیر را در کنار ساحل رقم زده است. علاوه بر ورزش‌های آبی و تفریحات بی‌نظیر، در کنار ساحل بار و مارکت نیز قرار گرفته است و جوانان استقبال زیادی از این منطقه می‌کنند. ساحل شمال جزیره‌ی پاتایا (Pattaya Neu) بسیار شگفت‌آور است و به دلیل آرامش زیاد یکی از بهترین مناطق برای ریلکس کردن در کنار ساحل به‌حساب می‌آید. به‌علاوه برای راحتی گردشگران سایبان آفتاب قرار داده شده است.

از دیگر مناطق دیدنی پاتایا می‌توان به معبد کوه بودا اشاره کرد که عکس بودا را در دل کوه به نمایش گذاشته است. عکس بودا با طلا تزئین شده است و نمای خیره‌کننده را ایجاد کرده است. جالب است بدانید در ابتدا تصویر بودا توسط نور لیزر بروی کوه انداخته شده بود، و سپس توسط یکی از هنرمندان تایلند این تصویر سنگ‎تراشی شده است. توصیه می‌شود اگر اهل خرید در بازارهای سنتی هستید، بازار سنتی پاتایا را از دست ندهید. در این بازار زنان و مردان بومی با کلاه‌های حصیری میوه‌ها و سبزیجات خوش تازه را به‌فروش می‌رسانند. همچنین در این بازار شما می‌توانید قایقی کرایه کنید و در کل بازار دیدن کنید و با زندگی مردم بومی این منطقه آشنا شوید.

پاتایا بی‌وقفه درحال رشد و توسعه است که این امر به افزایش ورود گردشگران و اقامت آن‌ها در پاتایا به‌عنوان خانه‌ی دوم نسبت داده شده است. سالانه در حدود 5?5 میلیون گردشگر خارجی با از این منطقه بازدید می‌کنند و استقبال از تور تایلند در کشورهای مختلف از در جمله کشور خودمان روبه‌افزایش است.